Ontvang maandelijks het laatste nieuws, gratis schrijftips en inzicht van collega-ondernemers in uw mailbox.
Augustus 2016
Wanneer komt nu ein-de-lijk je derde boek?

Wanneer komt nu ein-de-lijk je derde boek?

Potverdorie. Wat was het heftig. Twee boeken in twee jaar tijd. Research. Schrijven. Redactierondes. Overleggen. Véél overleggen. Boekpresentaties. Signeersessies. Creativiteit. Zakelijke beslissingen. Het ging gemeenzaam hand in hand. Spanning na een geslaagd eerste debuut Conflict. Dan boek twee. Hoe wordt Zwarte Aarde ontvangen? Was mijn eerste succes een gelukje misschien? Twijfel. En toch weer niet. En dan die ontlading. Goede recensies, een succesvolle verkoop en volop media-aandacht. De eerste druk is inmiddels nagenoeg uitverkocht. Genieten in optima forma.

Radiostilte
Het zal je niet ontgaan zijn dat ik de afgelopen maanden koos voor radiostilte. Géén sociale media. Géén nieuwsbrieven. Wat ik dan wel deed? Kneiterhard werken om een serieuze boterham als zelfstandig tekstschrijver en journalist te verdienen. Ik ben zover dat ik durf te stellen dat Moonen Media stáát. Want kijk, boeken schrijven is prachtig, maar zélf mijn eigen boterham blijven verdienen, nadat ik weloverwogen mijn achttienjarige loopbaan bij de Rabobank beëindigde, is voor mij nog altijd een absolute basisvereiste om me vrij en lekker in mijn vel te voelen. Dát wil ik mijn zoon en dochters zeker weten meegeven: zorg dat je vanuit je eigen kracht financieel gezond bent door werk te doen waar je intens gelukkig van wordt. Wel, ik ben zover. De boterham is er. De boter ook. Dat betekent dat het tijd is voor kaas: mijn derde boek. Ik zou overigens niet anders willen: de combinatie van boeken schrijven en teksten voor bedrijven, dagbladen en magazines is magisch voor mij. Boeken geven me vleugels. Zakelijke teksten houden me op de grond. Opdrachtgevers vragen nu eenmaal om andere teksten dan een lezer(es) die van thrillers houdt. Voor mij kan het één niet zonder het ander bestaan. Dát leerde ik tijdens mijn bewuste radiostilte. 

Afstand
Soms blijkt afstand goed te zijn. Na het tweede boek was ik, misschien door de bouw aan Moonen Media, de innerlijke noodzaak om boek drie te schrijven even kwijt. Even was ik zelfs bang dat mijn intrinsieke drang om boeken te schrijven écht verdwenen was. Niets blijkt minder waar. Het borrelt weer. Woorden komen tot leven. Zinnen moeten op papier. Mijn verhaal wil weer op schrift verteld worden. Een planning maak ik nog niet. Dat ondermijnt mijn overweldigende gevoel om te willen schrijven. Die vrijheid neem ik mensen. 

Ik wens jullie allemaal een fijne vakantie! Zelf vertrek ik in augustus met mijn gezin naar Frankrijk. Mét laptop. En een hoofd én hart vol inspiratie.


Susan Moonen van Moonen Media

Ik ben er voor ondernemers die begrijpen dat een eerlijk en open verhaal het meest bijdraagt aan zakelijk succes. Dáárom schrijf ik voor bedrijven: om ze te laten groeien, onder meer door het delen van authentieke teksten. En dat gaat verder dan schrijven over jouw aanbod. (Potentiële) klanten zijn van nature immers altijd op zoek naar het waarom achter jouw manier van werken. Dat triggert ze (in eerste instantie) meer dan jouw product of dienst. Het gaat in basis om vertrouwen, beleving en oprechtheid. En als je dát eenmaal begrijpt, heb je goud in handen.

Wat je ontvangt?
Teksten die raken en jouw klanten in beweging brengen. Ik baseer me volledig op de emoties, wensen, vragen en problemen binnen jouw doelgroep. Ik schrijf voor online en offline media. We bellen, Skypen of ontmoeten elkaar persoonlijk. Jij kiest. Want ik wil jouw verhaal beluisteren op de manier die het beste bij je past. Het enige wat ik van je vraag is om je open te stellen. Lastig? Ongemakkelijk? Wacht maar tot dat onderbuikgevoel én je omzet je vertellen hoe gaaf het is om écht verbinding met je klanten te maken.

Ook geraakt?
Bel met 0412 765 005 of stuur een e-mail naar info@moonenmedia.nl


Vertel ook jouw verhaal!

Laat je reactie achter of deel dit bericht.

 

Reacties: (0)


Naam:


E-mail (optioneel):

Zoeken

 

laatste nieuws