Ontvang maandelijks het laatste nieuws, gratis schrijftips en inzicht van collega-ondernemers in uw mailbox.

tekstontwerp

1. Marketing- en communicatiebegeleiding
De specialisten, zelfbenoemde alleskunners en interessante termen schreeuwen om aandacht online. En om geld. Jouw geld. Wij houden van gewoon en nuchter: met onze poten in de klei zoals we dat hier in Brabant zeggen.
Wij helpen bedrijven, in de breedste zin van het woord, door ze in normale mensentaal te ondersteunen bij hun marketing- en communicatieplannen. Na één of enkele gesprekken ben je in staat om concreet en doelgericht aan je marketing- en communicatiedoelen te werken. Altijd handig bij een vastgesteld marketingbudget dat nogal eens onder vuur ligt intern… Of je besteedt het helemaal aan ons uit: SWOT-analyses, doelen, middelen, buyer persona’s, de marketingmix, contentplannen. Wij worden er razend enthousiast van.

Bedrijven zetten Moonen Media in omdat:

  • Ze zelf te weinig tijd, zin en/of kennis hebben op het gebied van marketing en communicatie. Vaak hebben ze ondervonden dat ‘het er zelf even bij doen’ tot weinig resultaten leidt.
  • Ze heel bewust een externe partij aan zich willen binden, omdat deze ook na jaren nog fris blijft kijken. Een eigen medewerker wordt immers tóch een soort van bedrijfsblind na enige tijd. Bovendien kijken wij doorlopend bij veel verschillende grote én kleine bedrijven in de keuken. Die kennis, innovatie en voortschrijdende inzichten uit de markt nemen we mee en delen we met je.


2. Copywriting
We schrijven resultaatgerichte teksten voor online media én (ook nog altijd) offline voor printmedia. Online ontwerpen we onze teksten conform de laatste SEO-normen, zodat deze zo goed mogelijk gevonden worden in zoekmachines zoals Google, Bing, Yahoo etc. Ook UX-writing, wat staat voor User eXperience, hoort er ook helemaal bij: je wilt je teksten immers zó schrijven dat de lezer intuïtief op relevante buttons klikt en, als vervolg op een logisch aanvoelende en prettige klantreis op je website, je product bestelt of een offerte aanvraagt. Blogs, landingspagina’s, whitepapers, complete websites, contentkalenders, brochures, opt-in mailings voor LinkedIn (om je mailinglist uit te breiden), referentverhalen... You name it, we write it. Al klinkt dat wél een beetje gelikt voor onze down to earth-mentaliteit : )

3. SEO-analyses
SEO lijkt het toverwoord anno nu, en dat klopt gedeeltelijk: je kunt een technisch perfecte website laten ontwerpen, die óók grafisch richting je klant indrukwekkend oogt. Maar als je teksten niet de juiste zoektermen bevatten, dan gaat je klant je nooit vinden. En dat is tóch jammer als je al duizenden euro’s uitgegeven hebt aan webdesign en de technische realisatie daarvan. Succes bereik je op een meer genuanceerde wijze door te kiezen voor de optimale combinatie. Wat je wilt is een goed gebouwde, unieke website mét teksten waarin relevante zoektermen op de juiste pagina’s en daarbinnen weer op de juiste plaatsen zijn opgenomen zodat je klant je website in elk geval vindt tussen al je concurrenten.

Gewone mensen taal
Je teksten moeten duidelijk, in gewone mensentaal en zonder al te veel poespas vormgegeven zijn. Een overdaad aan zoekwoorden maakt een tekst juist stroperig en soms zelfs minder goed vindbaar in een zoekmachine. Balans, daar gaat het om. SEO ís niet het toverwoord dat men je soms wil doen geloven, maar het helpt je, bij juiste, gedoseerde inzet, wel dégelijk om goed vindbaar te zijn en meer klanten te krijgen. Eigenlijk is het heel logisch: hoe kun je immers een tekst schrijven voor je doelgroep als je niet eens weet op welke woorden men je bedrijf gaat zoeken op het internet?

Concrete handvatten (idd handvatten…)
Na onze analyse ontvang je een duidelijk overzicht waaruit blijkt op welke topics (potentiële) klanten je op dit moment vinden in de zoekmachine. Vervolgens gaan we, als je dit wilt, door met copywriting waarbij we alles op de meest optimale plek zetten. En we vertellen je hoe je je content zo SEO-geoptimaliseerd mogelijk houdt, bijvoorbeeld door het opzetten van een forum of het terugkerend schrijven van blogs. Spreekt voor zich dat we ook dát graag voor je verzorgen.

4. Ghostwriting
Wij schrijven, als (mede-)auteur achter de schermen, managementboeken in opdracht van bedrijven. Dat kan stevige materie zijn: zo waren we als ghostwriter betrokken bij boeken over integratie op de werkvloer, het belang van strategische personeelsplanning en over de uitdagingen die zelfstandig ondernemerschap met zich mee kan brengen. Maar het kan ook gewoon een inspirerend boekje zijn over jullie familiebedrijf dat haar honderdjarig bestaan viert. Compleet met interviews met oud-personeelsleden, het verhaal áchter de oprichter enzovoort. We maken vooraf een inschatting van de werkzaamheden en spreken een vaste prijs af om verrassingen achteraf te voorkomen. Onze besprekingen (bijv. feedback door te nemen) vinden afhankelijk van het beschikbare budget telefonisch, via beeldbellen of persoonlijk plaats. We ontmoeten elkaar minimaal eenmaal face tot face om te ontdekken of de klik er is samen. Zin in een goede kop koffie en dito verhaal?
Bel met 06 520 711 71 of stuur een e-mail naar info@moonenmedia.nl