Ontvang maandelijks het laatste nieuws, gratis schrijftips en inzicht van collega-ondernemers in uw mailbox.

over ons

Gestructureerd en duidelijk. Gedetailleerd, grondig en ambitieus. Dat is wat mijn relaties over mijn werkwijze zeggen. En men vindt me gedreven. Nou, dat klopt wel…

In 1986 was ik 10 en wilde ik schrijfster worden. Mijn teksten werden gepubliceerd in de tijdschriften van toen. En ik speelde graag ‘bedrijfje’. Van handwerkclubs tot rolschaatsles: ik bedacht met regelmaat kleine onderneminkjes op kinderlijk, maar destijds in mijn ogen ‘groots’ niveau.

Mijn opleidingen
Vanaf 1996 koos ik voor economische opleidingen richting marketing, management, communicatie en sales: een leergang leidinggeven aan de Rabo Academie, een SEH-erkenning voor financieel advies en NIMA Marketing A bij het Nederlands Instituut voor Marketing. Aan de Hogeschool Den Bosch slaagde ik voor de heao richting commercile economie (met een focus op cijfers, marketing en communicatie) Ik rondde af met copywriting aan de Hogeschool Utrecht en een SEO-certificering voor tekstschrijvers.

Zo goed als je laatste klus
En nog altijd leer ik graag en continu: je bent zo goed als je laatste opdracht is mijn ervaring. Ik houd mijn kennis daarom up to date door ontwikkelingen te volgen en deel te nemen aan permanente educatietrainingen op mijn vakgebied.

Mijn keuzes
Eind 2013 zegde ik na 18 jaar mijn baan bij de Rabobank op, om ein-de-lijk te gaan doen wat ik als kind al wilde: een heus boek schrijven n een eigen onderneming starten. Hoe ik tot dat besluit kwam? De oudste van ons drietal, ze was destijds 6, vroeg me wat k later worden wilde toen ik kind was en pookte het vuurtje uit mijn jeugd, dat natuurlijk nit cht gestopt was met branden, verder op. Het groeide uit tot een heus (en vooral onblusbaar) vreugdevuur.

En z ging het verder
In 2014 lag mijn eerste boek in de winkel. De marketing- en communicatiecampagnes (en de uitvoering daarvan) verzorgde ik zelf: de eerste druk van 1.000 exemplaren was binnen 6 weken uitverkocht. In maart van dat jaar heb ik mijn bedrijf ingeschreven bij de KvK. In 2015 volgde mijn tweede boek en bouwde ik een snelgroeiend klantenbestand op. In 2016 was ik gevoelsmatig klaar met het schrijven en promoten van fictieboeken en bouwde ik Moonen Media verder uit. Mijn portefeuille stabiliseerde zich. In 2017 zat mijn werkweek meer dan vol en was het tijd voor groei: ik wilde schaalbaar zijn en realiseerde me dat bedrijven me, naast het schrijven van hun teksten, zeer regelmatig vroegen om hulp op marketing, management en communicatiegebied. De cirkel was rond. In 2018 breidde ik uit: van npitter gericht op teksten werd Moonen Media een bedrijf dat andere bedrijven helpt met groeien door ze zichtbaar te maken in de markt. Dat doen we door het aanbieden van 4 diensten. De term content marketing is hierin de grote gemene deler.

Leuk verhaal Susan, maar wat s dat dan precies, content marketing?
Goede vraag! Bij content marketing (branding) bied je als bedrijf doorlopend relevante informatie (content) waarin de (onvervulde) wensen en emoties van jouw doelgroep centraal staan. Dit aanbieden van informatie doe je door op de juiste tone of voice, via het juiste medium, op het juiste tijdstip, met de juiste mensen door inzet van de juiste woorden gericht te communiceren. En dat vraagt om een lange adem n een continu, consistent en bovenal authentiek verhaal.