Ontvang maandelijks het laatste nieuws, gratis schrijftips en inzicht van collega-ondernemers in uw mailbox.
April 2017
Over meisjes in zomerjurken en jouw klanten...

Over meisjes in zomerjurken en jouw klanten...

Het raakte me meteen: het grote schilderij waarop een jong kind zorgeloos over het strand huppelde. De meeuwen gaven precies de juiste energie aan het doek waarvan ik meteen wist: dit wil ik in mijn kantoor hebben. De kleuren, de bewegingen, de vrijheid van de zee, maar vooral de onschuld van het meisje in haar zomerjurkje drongen alle vezels van mijn ziel binnen.

Iets te commercieel

De eigenaresse van de galerie bekeek me, beluisterde mijn enthousiaste betoog en merkte op dat ze me een creatief mens vond. Ze deed werkelijk ontzettend haar best om het schilderij aan me te verkopen. Iets te veel naar mijn zin, dus ik besloot, afgrijselijk verstandig, om er nog even rustig over na te denken en beende in rap tempo de kunsthandel uit. Tot ik in de auto zat, nog een andere winkel had bezocht en vervolgens linea recta terugreed naar de galerie. Ik wist het immers al lang: ik zou niet slapen tot dit doek aan mijn muur hing. Ondanks of misschien juist dankzij een iets te commercile galeriehoudster.  

Het verhaal achter het schilderij

Eenmaal in de winkel zag ik het schilderij pontificaal in het midden van de zaak staan. De eigenaresse keek naar mij, naar het doek en schraapte vervolgens haar keel. 'Toen je wegging heb ik het doek zo neergezet dat ik er nog eens goed naar kon kijken.' Er was weinig meer over van de verkoopachtige toon waarop ze me eerder te woord had gestaan. 'Ik was zo geraakt door jouw woorden. Op die manier had ik dit doek nog helemaal niet bekeken. Maar nu kijk ik anders: het herinnert me aan het kind dat ik heb verloren.' Er viel een veelzeggende stilte. Zwijgend keken we naar  de zee, de meeuwen en het meisje terwijl het kippenvel op mijn armen stond.  

De moraal...

Een half uur later reed ik richting kantoor. Een schilderij n een levensles wijzer. Moraal van het verhaal: iedereen draagt ervaringen met zich mee. Als we met elkaar kwetsbaar durven zijn worden muren afgebroken. Dat geldt ook voor de manier waarop je met je klanten omgaat. Openheid, respect en het lef hebben om constructief het gesprek met elkaar aan te gaan zijn d basiswaarden voor succes. Succes in omzet. Succes in langdurige samenwerkingen n succes in werkplezier. En van dat laatste is, voor zover ik weet, werkelijk nog nit iemand een haar slechter geworden. 


Susan Moonen van Moonen Media

Ik ben er voor ondernemers die begrijpen dat een eerlijk en open verhaal het meest bijdraagt aan zakelijk succes. Drom schrijf ik voor bedrijven: om ze te laten groeien, onder meer door het delen van authentieke teksten. En dat gaat verder dan schrijven over jouw aanbod. (Potentile) klanten zijn van nature immers altijd op zoek naar het waarom achter jouw manier van werken. Dat triggert ze (in eerste instantie) meer dan jouw product of dienst. Het gaat in basis om vertrouwen, beleving en oprechtheid. En als je dt eenmaal begrijpt, heb je goud in handen.

Wat je ontvangt?
Teksten die raken en jouw klanten in beweging brengen. Ik baseer me volledig op de emoties, wensen, vragen en problemen binnen jouw doelgroep. Ik schrijf voor online en offline media. We bellen, Skypen of ontmoeten elkaar persoonlijk. Jij kiest. Want ik wil jouw verhaal beluisteren op de manier die het beste bij je past. Het enige wat ik van je vraag is om je open te stellen. Lastig? Ongemakkelijk? Wacht maar tot dat onderbuikgevoel n je omzet je vertellen hoe gaaf het is om cht verbinding met je klanten te maken.

Ook geraakt?
Bel met 0412 765 005 of stuur een e-mail naar info@moonenmedia.nl


Vertel ook jouw verhaal!

Laat je reactie achter of deel dit bericht.

Reacties: (0)


Naam:


E-mail (optioneel):