Ontvang maandelijks het laatste nieuws, gratis schrijftips en inzicht van collega-ondernemers in uw mailbox.
Mei 2016
Jouw persbericht: 5 tips om wl geplaatst te worden

Jouw persbericht: 5 tips om wl geplaatst te worden

Met tientallen tegelijk komen ze binnen: persberichten op de verschillende redacties. En jij wilt maar n ding. Publicatie van jouw persbericht, zodat mensen enthousiast worden over jouw product of dienst. Hoe je dat voor elkaar krijgt leer je in 5 heldere tips.

1. Schrijf vooral geen 'persbericht'
Ok, je bent zover. Het e-mailbericht aan de redactie staat klaar voor verzenden. Spannend! Zo, nog even het woord 'persbericht' in het onderwerp typen en...klaar. Niet dus. Dt doet namelijk ie-der-een, met als gevolg dat je opgaat in de massa. Wees creatief en bedenk een pakkende onderwerpregel. Het vergroot je kans op aandacht enorm.

2. Denk aan 5xW+H
Regel n journalistiek: geef in je tekst in elk geval antwoorden op de vragen Wie? Wat? Waar? Wanneer? Waarom? en Hoe? En dan bij voorkeur in de eerste regels van het bericht. Check, voordat je verzendt, altijd of je aan deze voorwaarde hebt voldaan.

3. Vergeet commercie
Het gros van kranten en magazines is wars van commercie. Dus als je (nog) denkt dat je verdekt opgestelde commercile uitingen kunt verpakken in je persbericht, dan heb je het mis. Journalistiek, zeker in de landelijke bladen, leent zich niet voor verkoop. Zorg dus dat je een heus nieuwsitem te melden hebt. Toch verkopen? Kranten zijn altijd blij met nieuwe adverteerders : )

4. Blijf bij de waarheid
Kies de beste woorden, schrijf op het scherpst van de snede en poets je verhaal tot het blinkt. Maar houd het bij de waarheid. Blijft authentiek en spiegel je bedrijf, product of dienst niet mooier voor dan het is. Je valt onherroepelijk door de mand: een directe deuk in je imago (n je persbericht) is het gevolg.

5. Houd je lezer bij de les
Mensen vervelen zich snel. Eindredacteuren dus ook. Lever korte, heldere zinnen en ben concreet. Van vage verhalen en uitgebreide beschrijvingen is nog nooit iemand beter geworden. Werk met tussenkoppen. Zag je ze al in deze tekst? De gemiddelde lezer snelt eerst koppen en start dan met lezen f kiest voor het artikel van je concurrent.

Lastig, saai of vervelend? 
En kom je er niet uit? Huur dan een professional in en besteed je kostbare energie aan jouw core business. Want van een beetje focus is immers nog nooit iemand slechter geworden.

 


Susan Moonen van Moonen Media

Ik ben er voor ondernemers die begrijpen dat een eerlijk en open verhaal het meest bijdraagt aan zakelijk succes. Drom schrijf ik voor bedrijven: om ze te laten groeien, onder meer door het delen van authentieke teksten. En dat gaat verder dan schrijven over jouw aanbod. (Potentile) klanten zijn van nature immers altijd op zoek naar het waarom achter jouw manier van werken. Dat triggert ze (in eerste instantie) meer dan jouw product of dienst. Het gaat in basis om vertrouwen, beleving en oprechtheid. En als je dt eenmaal begrijpt, heb je goud in handen.

Wat je ontvangt?
Teksten die raken en jouw klanten in beweging brengen. Ik baseer me volledig op de emoties, wensen, vragen en problemen binnen jouw doelgroep. Ik schrijf voor online en offline media. We bellen, Skypen of ontmoeten elkaar persoonlijk. Jij kiest. Want ik wil jouw verhaal beluisteren op de manier die het beste bij je past. Het enige wat ik van je vraag is om je open te stellen. Lastig? Ongemakkelijk? Wacht maar tot dat onderbuikgevoel n je omzet je vertellen hoe gaaf het is om cht verbinding met je klanten te maken.

Ook geraakt?
Bel met 0412 765 005 of stuur een e-mail naar info@moonenmedia.nl


Vertel ook jouw verhaal!

Laat je reactie achter of deel dit bericht.

Reacties: (0)


Naam:


E-mail (optioneel):